Przygotowując się do sprzedaży produktów, chcemy jak najlepiej zaprezentować je od strony wizualnej. Niezależnie od tego czy zdjęcia reklamowe umieszczane są w internecie czy materiałach drukowanych, wymagają jak najlepszej oprawy. Najlepiej w takich sytuacjach sprawdzą się packshoty, które pozwolą skupić uwagę tylko na artykule.
Dobra prezentacja produktu kluczem do sukcesu
Fotografia produktowa charakteryzuje się dokumentacją najważniejszych cech przedmiotu. Zdjęcia wykonywane są na jednolitym tle, najczęściej białym, ale nie musi to być regułą. Ważne by zachowana była doskonała jakość, ponieważ pliki wymagają często zaawansowanego retuszu w tym szparowania. Bardzo popularnymi ujęciami przy produktach odzieżowych są zdjęcia typu „duch”. Stanowią podstawę oferty, katalogów największych producentów i dystrybutorów. Ich atutem jest dobra prezentacja, gdzie łatwiej podkreślić znaczące cechy, a przy okazji są znacznie tańsze od tych wykonywanych na modelce. Na manekinie dokładniej pokazane zostaną elementy odzieży, w tym również dodatki typu apaszki, kapelusze, paski, a także bielizna.
Istotne jest by przedstawić na ujęciach również wykończenie oraz strukturę materiału. Podczas zakupów przez internet, gdy klient ma fizycznie możliwości dotknięcia konkretnego produktu, niezwykle ważne jest, aby za pomocą zdjęcia oraz opisu przedstawić wszelkie zalety konkretnego ubrania, mebla czy innych sprzedawanych rzeczy. W ten sposób zwiększa się szanse sprzedażowe, a jednocześnie pokazuje klientowi zalety. Nic więc dziwnego, że dziś, gdy większośc zakupów odbywa się online, fotografia produktowa jest tak istotnym elementem. Bez odpowiedniej ekspozycji i zdjęcia, trudno będzie cokolwiekć sprzedać.
Zdjęcia produktowe posiadają wiele zalet
Wartość marketingowa packshotów jest relatywnie mniejsza od sesji reklamowych, nie oznacza to jednak, że są nieistotne. Wiele serwisów aukcyjnych wymaga od sprzedających zdjęć na białym tle, w takim przypadku są one niezbędne. Na stronach internetowych również doskonale wzbogacają ofertę, szczególnie w zestawieniu z sesją wizerunkową. Zdjęcia reklamowe często odnajdziemy na opakowaniach produktów wkomponowane w grafikę. Z założenia packshoty wykonuje się, by pokazać klientowi jak najwięcej cech wyrobu w różnych konfiguracjach. Świetnie sprawdzają się także przy drobniejszych akcesoriach jak np. biżuterii gdzie na pierwszy rzut oka ciężko dostrzec wszystkie detale. Poza światem reklamy pełnią również istotną rolę w dokumentacjach naukowych. Szerokie zastosowanie i dokładna prezentacja jest ich atutem.