Dziś trudno wyobrazić sobie dobrze funkcjonujący i przynoszący korzyści sklep internetowy z ubraniami, w którym brakowałoby wysokiej jakości zdjęć. Fotografia odzieży stała się dla biznesów podstawowym narzędziem działalności, a zarazem niepowtarzalną szansą. Jakie rodzaje zdjęć goszczą najczęściej w sklepach online? Czy lepiej zdecydować się na jeden ich rodzaj, czy pozwolić sobie na większą swobodę?
Fotograf produktowy – profesjonalne zdjęcia produktów
Zanim przedstawimy 5 popularnych rodzajów zdjęć produktowych w sklepach internetowych z odzieżą i dodatkami, zwróćmy uwagę na postać zamieniającą zwykłe fotografie w ciekawe i oryginalne prezentacje produktów. Tą postacią jest oczywiście fotograf produktowy, który dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu pomaga w stworzeniu materiałów wizualnych zgodnie z wizją marki, panującymi trendami i potrzebami odbiorców. Jak przekonać się, czy wybrane studio fotograficzne i jego załoga z sukcesem zrealizują założenia sesji?
Najlepiej przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzić opinie o konkretnym studiu i jego portfolio. Warto przy przeglądaniu dotychczasowych efektów pracy upewnić się, czy w jego galerii znajdują się zdjęcia ubrań i ocenić sposób ich wykonania. Można także skorzystać z opcji darmowych zdjęć próbnych i zweryfikować, jak studio poradzi sobie z przedstawieniem konkretnej kategorii produktów oraz ich unikalnych cech. Możliwość wykonania takich zdjęć oferuje cieszące się pozytywnymi ocenami studio fotograficzne fp360.pl.
Fotografia odzieży – 5 popularnych rodzajów zdjęć
Zaangażowanie studia fotograficznego w realizację sesji to w pełni opłacalny krok, ponieważ dzięki profesjonalnym zdjęciom udaje się zbudować zaufanie wśród odbiorców i zachęcić ich do regularnych zakupów. Fotografia odzieży niejedno ma imię, ale analizując zdjęcia, które pojawiają się w sklepach internetowych z odzieżą, można wyróżnić 5 popularnych typów. Są to zdjęcia ubrań wykonywane na:
- modelkach,
- manekinach,
- wieszakach,
- płaskiej powierzchni
- oraz zdjęcia obrotowe.
Każdy z tych rodzajów można podzielić na kolejne typy. Na przykład, zdjęcia wykonywane z udziałem modelek mogą być realizowane w studio (studyjne) albo w plenerze (plenerowe), a tzw. zdjęcia na płasko mogą prezentować tylko odzież na białym tle lub jako element uroczej kompozycji.
Zdjęcia mogą być też wyposażane w funkcję zbliżenia pozwalającą odbiorcom na obejrzenie detali sprzedawanych produktów. Zdjęcia na modelkach bywają zastępowane krótkim filmem prezentującym modelkę w ruchu i sposób układania się ubrań w dynamicznych pozach.
Wracając do pytania postawionego we wstępie – czy lepiej zdecydować się na jeden rodzaj fotografii, czy swobodnie łączyć ze sobą kilka typów? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jest to zależne od wizerunku marki oraz specyfiki jej grupy docelowej. Dla firmy, która specjalizuje się w sprzedaży luksusowej odzieży konsekwentne wykorzystywanie dwóch typów zdjęć (na przykład na modelkach i na wieszakach) wpisuje się w harmonijny, uporządkowany wizerunek.
Z kolei większa swoboda rozumiana jako brak konsekwencji w doborze zdjęć może świetnie sprawdzić się w przypadku sklepów oferujących odzież dla młodszych odbiorców, którzy nie lubią przewidywalności i schematów. Nie będąc pewnym, które rozwiązanie okaże się dobre, warto przetestować kilka możliwości i ocenić, jak reagują na nie klienci.
Sprawdź także Co to jest Packshot!